KJ bestaat uit twee torens van 90 meter hoog waarin voornamelijk woningen maar ook horeca en kleinschalige retail komt. Het plan zorgt voor een mooi stadsentree bij Den Haag Centraal en een sterke verbinding met het groen en de stad.

KJ bestaat uit twee torens van 90 meter hoog waarin voornamelijk woningen maar ook horeca en kleinschalige retail komt. Het plan zorgt voor een mooi stadsentree bij Den Haag Centraal en een sterke verbinding met het groen en de stad.

KJ bestaat uit twee torens van 90 meter hoog waarin voornamelijk woningen maar ook horeca en kleinschalige retail komt. Het plan zorgt voor een mooi stadsentree bij Den Haag Centraal en een sterke verbinding met het groen en de stad.

KJ bestaat uit twee torens van 90 meter hoog waarin voornamelijk woningen maar ook horeca en kleinschalige retail komt. Het plan zorgt voor een mooi stadsentree bij Den Haag Centraal en een sterke verbinding met het groen en de stad.

De ontwikkelcombinatie Koningin Julianaplein (OCKJ) bestaande uit Amvest Development en Synchroon, ontwikkelen gezamenlijk de circa 350 woningen en de commerciële ruimten. De appartementen variëren in grootte van 47 m2 tot zo’n 200 m2. Het woonprogramma omvat zowel koopwoningen als sociale huurwoningen en markthuurwoningen, waarvan de beoogde afnemers respectievelijk Woningstichting Arcade en Amvest Residential Core Fund zijn. De gebouwen zijn getekend door Powerhouse Company, de ontwerpvisie voor de openbare ruimte is van Delva Landscape Architects.

De twee torens

Worden met elkaar verbonden door een lager tussenlid, dat een soort ‘vallei’ tussen de torens creëert. In dit deel komen vele groene daktuinen. Ook is er ruimte voor een groot gemeenschappelijk terras. Het gebouw is voor een groot deel opgetild van het maaiveld om ruimte te maken voor een spectaculaire Stadshal met gewelfde plafonds. De toekomstige bewoners delen niet alleen een stedelijke leefstijl maar kunnen ook van diverse diensten in het gebouw gebruik maken. Zo komt er naar alle waarschijnlijkheid een wasserette en een feestappartement dat door bewoners kan worden afgehuurd voor bijvoorbeeld een verjaardag of kookclub. Ook komen er gastenkamers voor logees en een sportgym. De ligging direct bij het station maakt beperkte automobiliteit mogelijk, waarbij voornamelijk deelauto’s worden ingezet vanuit de garage van New Babylon.

De ontwikkelcombinatie Koningin Julianaplein (OCKJ) bestaande uit Amvest Development en Synchroon, ontwikkelen gezamenlijk de circa 350 woningen en de commerciële ruimten. De appartementen variëren in grootte van 47 m2 tot zo’n 200 m2. Het woonprogramma omvat zowel koopwoningen als sociale huurwoningen en markthuurwoningen, waarvan de beoogde afnemers respectievelijk Woningstichting Arcade en Amvest Residential Core Fund zijn. De gebouwen zijn getekend door Powerhouse Company, de ontwerpvisie voor de openbare ruimte is van Delva Landscape Architects.

De twee torens

Worden met elkaar verbonden door een lager tussenlid, dat een soort ‘vallei’ tussen de torens creëert. In dit deel komen vele groene daktuinen. Ook is er ruimte voor een groot gemeenschappelijk terras. Het gebouw is voor een groot deel opgetild van het maaiveld om ruimte te maken voor een spectaculaire Stadshal met gewelfde plafonds. De toekomstige bewoners delen niet alleen een stedelijke leefstijl maar kunnen ook van diverse diensten in het gebouw gebruik maken. Zo komt er naar alle waarschijnlijkheid een wasserette en een feestappartement dat door bewoners kan worden afgehuurd voor bijvoorbeeld een verjaardag of kookclub. Ook komen er gastenkamers voor logees en een sportgym. De ligging direct bij het station maakt beperkte automobiliteit mogelijk, waarbij voornamelijk deelauto’s worden ingezet vanuit de garage van New Babylon.

De ontwikkelcombinatie Koningin Julianaplein (OCKJ) bestaande uit Amvest Development en Synchroon, ontwikkelen gezamenlijk de circa 350 woningen en de commerciële ruimten. De appartementen variëren in grootte van 47 m2 tot zo’n 200 m2. Het woonprogramma omvat zowel koopwoningen als sociale huurwoningen en markthuurwoningen, waarvan de beoogde afnemers respectievelijk Woningstichting Arcade en Amvest Residential Core Fund zijn. De gebouwen zijn getekend door Powerhouse Company, de ontwerpvisie voor de openbare ruimte is van Delva Landscape Architects.

De twee torens

Worden met elkaar verbonden door een lager tussenlid, dat een soort ‘vallei’ tussen de torens creëert. In dit deel komen vele groene daktuinen. Ook is er ruimte voor een groot gemeenschappelijk terras. Het gebouw is voor een groot deel opgetild van het maaiveld om ruimte te maken voor een spectaculaire Stadshal met gewelfde plafonds. De toekomstige bewoners delen niet alleen een stedelijke leefstijl maar kunnen ook van diverse diensten in het gebouw gebruik maken. Zo komt er naar alle waarschijnlijkheid een wasserette en een feestappartement dat door bewoners kan worden afgehuurd voor bijvoorbeeld een verjaardag of kookclub. Ook komen er gastenkamers voor logees en een sportgym. De ligging direct bij het station maakt beperkte automobiliteit mogelijk, waarbij voornamelijk deelauto’s worden ingezet vanuit de garage van New Babylon.

De ontwikkelcombinatie Koningin Julianaplein (OCKJ) bestaande uit Amvest Development en Synchroon, ontwikkelen gezamenlijk de circa 350 woningen en de commerciële ruimten. De appartementen variëren in grootte van 47 m2 tot zo’n 200 m2. Het woonprogramma omvat zowel koopwoningen als sociale huurwoningen en markthuurwoningen, waarvan de beoogde afnemers respectievelijk Woningstichting Arcade en Amvest Residential Core Fund zijn. De gebouwen zijn getekend door Powerhouse Company, de ontwerpvisie voor de openbare ruimte is van Delva Landscape Architects.

De twee torens

Worden met elkaar verbonden door een lager tussenlid, dat een soort ‘vallei’ tussen de torens creëert. In dit deel komen vele groene daktuinen. Ook is er ruimte voor een groot gemeenschappelijk terras. Het gebouw is voor een groot deel opgetild van het maaiveld om ruimte te maken voor een spectaculaire Stadshal met gewelfde plafonds. De toekomstige bewoners delen niet alleen een stedelijke leefstijl maar kunnen ook van diverse diensten in het gebouw gebruik maken. Zo komt er naar alle waarschijnlijkheid een wasserette en een feestappartement dat door bewoners kan worden afgehuurd voor bijvoorbeeld een verjaardag of kookclub. Ook komen er gastenkamers voor logees en een sportgym. De ligging direct bij het station maakt beperkte automobiliteit mogelijk, waarbij voornamelijk deelauto’s worden ingezet vanuit de garage van New Babylon.

Het plein krijgt een groene invulling waardoor de verbinding met de Koekamp en Malieveld heel natuurlijk verloopt.

De combinatie van de Stadshal als verlengde van het station en het horeca-Paviljoen met terras op het plein zorgen voor een plek waar reizigers, passanten en bewoners zich welkom voelen. Onder het plein wordt momenteel één van de grootste ondergrondse fietsenstallingen gebouwd door zusterbedrijf Mobilis, met ruimte voor maar liefs 8500 fietsen! Voor de bewoners zijn er ruime fietsbergingen op de derde en vierde verdieping. Wethouder Boudewijn Revis van Gemeente Den Haag: ‘Waar in Nederland kun je zo vanuit de trein via een groene ‘poort’ naar de binnenstad lopen. Het is een prachtig plek om te wonen, de trein naast de deur, een mooi verblijfsplein waar je elkaar in een bijzondere omgeving kan ontmoeten en op een steenworp afstand van de binnenstad met al zijn musea, terrasjes en fraaie winkels. Met deze stadsentree heeft Den Haag er straks weer een pareltje bij.’

Het plein krijgt een groene invulling waardoor de verbinding met de Koekamp en Malieveld heel natuurlijk verloopt.

De combinatie van de Stadshal als verlengde van het station en het horeca-Paviljoen met terras op het plein zorgen voor een plek waar reizigers, passanten en bewoners zich welkom voelen. Onder het plein wordt momenteel één van de grootste ondergrondse fietsenstallingen gebouwd door zusterbedrijf Mobilis, met ruimte voor maar liefs 8500 fietsen! Voor de bewoners zijn er ruime fietsbergingen op de derde en vierde verdieping. Wethouder Boudewijn Revis van Gemeente Den Haag: ‘Waar in Nederland kun je zo vanuit de trein via een groene ‘poort’ naar de binnenstad lopen. Het is een prachtig plek om te wonen, de trein naast de deur, een mooi verblijfsplein waar je elkaar in een bijzondere omgeving kan ontmoeten en op een steenworp afstand van de binnenstad met al zijn musea, terrasjes en fraaie winkels. Met deze stadsentree heeft Den Haag er straks weer een pareltje bij.’

Het plein krijgt een groene invulling waardoor de verbinding met de Koekamp en Malieveld heel natuurlijk verloopt.

De combinatie van de Stadshal als verlengde van het station en het horeca-Paviljoen met terras op het plein zorgen voor een plek waar reizigers, passanten en bewoners zich welkom voelen. Onder het plein wordt momenteel één van de grootste ondergrondse fietsenstallingen gebouwd door zusterbedrijf Mobilis, met ruimte voor maar liefs 8500 fietsen! Voor de bewoners zijn er ruime fietsbergingen op de derde en vierde verdieping. Wethouder Boudewijn Revis van Gemeente Den Haag: ‘Waar in Nederland kun je zo vanuit de trein via een groene ‘poort’ naar de binnenstad lopen. Het is een prachtig plek om te wonen, de trein naast de deur, een mooi verblijfsplein waar je elkaar in een bijzondere omgeving kan ontmoeten en op een steenworp afstand van de binnenstad met al zijn musea, terrasjes en fraaie winkels. Met deze stadsentree heeft Den Haag er straks weer een pareltje bij.’

Het plein krijgt een groene invulling waardoor de verbinding met de Koekamp en Malieveld heel natuurlijk verloopt.

De combinatie van de Stadshal als verlengde van het station en het horeca-Paviljoen met terras op het plein zorgen voor een plek waar reizigers, passanten en bewoners zich welkom voelen. Onder het plein wordt momenteel één van de grootste ondergrondse fietsenstallingen gebouwd door zusterbedrijf Mobilis, met ruimte voor maar liefs 8500 fietsen! Voor de bewoners zijn er ruime fietsbergingen op de derde en vierde verdieping. Wethouder Boudewijn Revis van Gemeente Den Haag: ‘Waar in Nederland kun je zo vanuit de trein via een groene ‘poort’ naar de binnenstad lopen. Het is een prachtig plek om te wonen, de trein naast de deur, een mooi verblijfsplein waar je elkaar in een bijzondere omgeving kan ontmoeten en op een steenworp afstand van de binnenstad met al zijn musea, terrasjes en fraaie winkels. Met deze stadsentree heeft Den Haag er straks weer een pareltje bij.’
Er zijn nog woningen te koop. Bekijk het recente aanbod via de website van KJ Den Haag.

Ontdek KJ Den Haag

Er zijn nog woningen te koop. Bekijk het recente aanbod via de website van KJ Den Haag.

Ontdek KJ Den Haag

Er zijn nog woningen te koop. Bekijk het recente aanbod via de website van KJ Den Haag.

Ontdek KJ Den Haag

Er zijn nog woningen te koop. Bekijk het recente aanbod via de website van KJ Den Haag.

Ontdek KJ Den Haag

Locatie

Den Haag

Start / Oplevering

2026

Ontwikkelteam

J.P. van Eesteren

Shift Architecture and Urbanism

Powerhouse Company

CULD

Edhv

yoreM

Synchroon

Samenwerking

Gemeente Den Haag

Locatie

Den Haag

Start / Oplevering

2026

Ontwikkelteam

J.P. van Eesteren

Shift Architecture and Urbanism

Powerhouse Company

CULD

Edhv

yoreM

Synchroon

Samenwerking

Gemeente Den Haag

Locatie

Den Haag

Start / Oplevering

2026

Ontwikkelteam

J.P. van Eesteren

Shift Architecture and Urbanism

Powerhouse Company

CULD

Edhv

yoreM

Synchroon

Samenwerking

Gemeente Den Haag

Ontdek meer

Ontdek meer